A kopácsi Kettős László is „hazakerékpározott otthonról”

175

Kettős László is része volt a csapatnak, amely Eszékről indult Budapestre, hogy augusztus 20-án együtt ünnepeljenek a nemzeti összefogás jegyében zajló „Otthonról haza” biciklitúra többi résztvevőjével.

Az „Otthonról haza” rendezvénysorozat azt a nemes célt tűzte zászlajára, hogy gyalog, bringán, lóháton vagy épp kenuban ülve összekapcsolódjon a Kárpát-medence magyarsága.

A biciklitúra keretében a Kárpát-medence különböző vidékeiről indultak kerékpárosok Budapestre, hogy augusztus 20-án, az államalapítás ünnepén érkezzenek meg.

- Reklám -

Az Eszékről indult tizenöt fős csapatot lapunk és a Drávatáj tévés magazinműsor is nyomon követte a drávaszögi szakaszon, Csúzán búcsúztunk el tőlük, ahonnét elindultak az udvari határátkelő felé.

A résztvevők horvátországi magyar indulója, Kettős László a túra végeztével számolt be nekünk élményeiről.

Három nap alatt 310 km

– A határátkelőn már vártak bennünket, gyorsan átestünk az ellenőrzésen. Legközelebb Mohácson álltunk meg pihenni és ebédelni, majd a kompon átkelve, a Duna bal partján tekertünk Bajáig, ahol a Ciszterci Házban volt a szállásunk – mesél útjukról Kettős László.

A második napon – néhány pihenőt beiktatva – Dunaújvárosig kerékpároztak: száztíz kilométert! Útközben egy-két defekttel is meggyűlt a bajuk.

– Innen indultunk Budapestre a harmadik napon, és 20-án, délután fél kettő körül értünk Csepelre, ahonnét rendőri kísérettel mentünk tovább az Olimpia parkig – folytatja kopácsi kerékpárosunk, hozzátéve, 310 km megtétele után itt volt a végállomás, ahol a rendezvény összes, mintegy hatszáz résztvevője üdvözölte egymást.

A résztvevőket Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető tárcavezető köszöntötte, méltatva teljesítményüket, és hangsúlyozva a kerékpározás szerepét, ami a koronajárvány idején is űzhető sportág volt. Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, az Otthonról Haza-program szervezője felszólalásában arról beszélt, a kerékpárosok vállalásukkal a nemzeti összetartozást fejezték ki, melynek országhatár nem lehet akadálya.

Az Eszékről induló csoport tekerte le a napi leghosszabb távokat

A fogadtatás után a túra résztvevői is megnézték az augusztus 20-ai programokat.

– A tűzijáték fenomenális volt, érdemes volt felbiciklizni, hogy élőben láthassuk. A túráról azt mondhatom, noha az eszéki táv volt a legrövidebb, abból a szempontból mégis a legnehezebbnek bizonyult, hogy mi tekertük le a legtöbb, átlagosan 100 kilométert naponta. Csapatépítés szempontjából is jó volt ez a program – amikor Eszékről elindultunk, idegenek voltunk egymás számára, de a három napos közös biciklizés során összekovácsolódott a csapat, Budapesten már együtt ünnepeltünk valamennyien – nyilatkozta lapunknak Kettős László.

Jövőre, ha megrendezik az Otthonról Haza-túrát – tette hozzá –, ismét részt venne rajta, de akkor lehet, hogy egy hosszabb távot vállalna be, mondjuk az erdélyi szakaszt, ráadásul jövőre már elképzelhető, hogy hazai útitársa is lesz, ugyanis mások érdeklődését is felkeltette a túra.